Zoeken
  • Luke Landman

Look-a-like audience (advanced)

Welke doelgroep moet ik kiezen bij mijn Facebook advertenties?

Deze vraag krijg ik vaak te horen….

En ben eerlijk….

Weet jij de juiste doelgroep nog te vinden tussen al die instellingen en mogelijkheden binnen Facebook?

Hoe zou jij het vinden als je binnen 1 minuut precies de juiste doelgroep kunt instellen? Exact de juiste doelgroep die interesse heeft in jouw product of dienst?


Facebook Lookalike Audiences.....


WOW! HOE?


Wellicht heb je er al eens van gehoord, maar nog nooit wat mee gedaan. Ik ga je uitleggen hoe jij met een Lookalike Audience aan de slag kunt gaan.Ben je er klaar voor?


Om te begrijpen wat een Lookalike Audience is, moet je eerst weten wat een Custom Audience is op Facebook. Een Custom Audience is een groep profielen op Facebook die overeenkomen met profielen uit je eigen database. Je kunt dus de gegevens van je potentiele klanten uploaden in Facebook en er voor zorgen dat enkel en alleen deze klanten je advertentie te zien krijgen. Gaaf hè!Facebook gaat namelijk de voornaam, achternaam, e-mail adressen en telefoonnummers vergelijken met Facebook profielen en maakt een Custom Audience aan. Binnen de Custom Audiences zijn tal van mogelijkheden. Je kunt er zelfs voor zorgen dat Facebook automatisch een bepaalde advertentie laat zien aan mensen die je website hebben bezocht, maar niks hebben gekocht of geen actie ondernomen. Maar daar ga ik nu niet verder op in!Hoe zou jij het vinden wanneer je een medewerker in dienst hebt die voor jou op zoek gaat naar potentiele klanten, die precies dezelfde interesses hebben zoals je huidige klanten, zodat de kans groot is dat ze klant bij je worden? En deze medewerker vraag zich maar een paar cent per keer dat hij contact maakt met je potentiele klanten. Te mooi om waar te zijn?


Facebook Lookalike Audiences doet dit voor je!


Met een Lookalike Audience kun je een doelgroep maken van mensen die lijken op een bestaande doelgroep. Voorbeeld; Je hebt een e-mailbestand of bestand met potentiele leden en je upload deze naar Facebook als Custom Audience. Vervolgens geeft Facebook je de optie om een Lookalike Audience te maken. Met een Lookalike Audience gaat Facebook de e-mailadressen matchen met de bijbehorende Facebook profielen. Vervolgens worden op basis van de beschikbare informatie van de Facebook profielen vergelijkbare mensen opgezocht met vergelijkbare interesses en hetzelfde koopgedrag. Je kunt dus enorm specifiek gaan targetten bij je advertentie waarmee je betere resultaten zult krijgen voor minder budget.


Ik hoop dat deze informatie waardevol voor je was en je enorm veel energie hebt om er snel mee aan de slag te gaan. Heb je vragen? Ben je enthousiast? Laat het me even weten in een reactie!

28 keer bekeken

© 2018 by MD | Marketing Division

Be a SociaLight and  Follow Us:

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon